Program

Program és hasznos információk

Köszönjük előadóiknak, ha október 2. (csütörtök) 12:00-ig elküldik az előadásuk prezentációját az fti_igazgato@ppk.elte.hu címre, hogy ezzel is gördülékenyebbé tegyük a lebonyolítást. Felkészülési útmutatónk a Trend Talk formátumhoz letölthető innen

A programváltoztatás jogát fenntartjuk.

Az egyetem saját parkolóval nem rendelkezik, a környező utcákban parkolás díjköteles.

8:30-9:15 Regisztráció

Helyszín: Aula

9:15-9:30 Megnyitó

Helyszín: Aula

A résztvevőket köszönti Dr. Dúll Andrea dékán


9:30-10:30: Plenáris előadás

​​​​​​Helyszín: Aula
Az FPK25 plenáris előadását Dr. Laura Lunsford tartja Empowering Learning Pathways: Research Mentorship for a Changing Academic Landscape címmel. (Helyszín: Aula)

A plenáris előadás résztvevői megismerhetik, hogyan támogatják a mentori kapcsolatok a tanulási folyamatokat, a tudományos identitás kialakulását, valamint a tudományágakon átívelő innovációt. Dr. Lunsford bizonyítékokon alapuló gyakorlatokra és nemzetközi példákra támaszkodva világít rá arra, hogyan erősíthetik az intézmények a kutatási mentorálást annak érdekében, hogy kezelni tudják a felsőoktatásban felmerülő kihívásokat és lehetőségeket.

Dr. Lunsford jelenleg az észak-karolinai Campbell University professzora és az amerikai National Science Foundation (NSF) értékelő szakértője. A pszichológus és Fulbright-ösztöndíjas kutató a kutatási mentorálás úttörő szakértője, a Lead Mentor Develop LLC társalapítója és a The Mentor’s Guide: Five Steps to Build a Successful Mentor Program szerzője. Dr. Lunsford számos szakcikket és könyvfejezetet publikált a mentorálás, a vezetőképzés és a programértékelés témakörében, és egyetemekkel, vállalatokkal valamint kormányzati szervezetekkel is dolgozott hatékony mentori kultúrák kiépítésén és támogatásán. Munkája hidat képez a kutatás és a gyakorlat között, kiemelt figyelmet szentelve az inkluzív, bizonyítékokon alapuló megközelítésekre a tudományos szakemberek következő generációjának fejlesztése érdekében.


10:30-10:45: Kávészünet

Helyszín: Aula

10:45-12:15: Szekcióprogramok I.

  E1 Mesterséges intelligencia és digitális eszközök az oktatásban (Terem: 311) E2 Munkaerőpiaci elvárások és tanulástámogatás (Terem: 312) T1 Hallgatói kompetenciák és készségek fejlesztése (Terem: 308) T2 Gyakorlatorientált és interdiszciplináris tanulási formák (Terem: 309) T3 ANGOL (Terem: aula)
  Szekcióvezető: Horváth László Szekcióvezető: Csehné Papp Imola  Szekcióvezető: Dorner Helga Szekcióvezető: Lénárt Krisztina  Szekcióvezető: Káplár-Kodácsy Kinga 
1

Szabó Éva, Baditzné Pálvölgyi Kata, Major Éva

Puhakészségek fejlesztése mesterséges intelligencia segítségével

Frányó Zsófia, Szijártó Boglárka

Kapaszkodók a számvitel tanuláshoz – egy klasszikus tanítással/tanulással kapcsolatos kutatás

Gróf-Mohos Edina, Kraiciné Szokoly Mária

A fiatalok szabadidős-aktivitásának hatása az egyetemi szakválasztásra

Sifter Éva

Vízió a gyakorlatias bölcsészettudomány (f)elismertethetőségéről

Kasza Georgina, Erdei Luca Alexa

Learning Mobility as Part of the Learning Pathway: Institutional Strategies to Bridge the Mobility Gap

2

Fekete Imre, Schiller Emese, Fajt Balázs

MI és mi – Egyetemi oktatók a mesterséges intelligencia oktatási szerepéről

Hegyi-Halmos Nóra

Munkaerőpiaci elvárások a HR szakemberekkel szemben: magyar álláshirdetések elemzése

Nagy Erika Erzsébet

A gazdasági felsőoktatásban tanuló hallgatók soft skilljeinek vizsgálata

Varga Attila, Velich Andrea, Erőss Anita, Reyes Nunez Jose Jesus

A problémaalapú, csoportos tanulás lehetőségei a felsőoktatásban: CHARM-EU CAPSTONE projektek

DiFiore-Czipczer Rita, Szamosi Barna

Empowering Future Educators: Building Research Skills to Transform Educational Pathways

3

Fajt Balázs, Nagy Judit, Bánhegyi Mátyás

A mesterséges intelligenciához való hozzáállás és a plagizálás megítélése koreai és magyar hallgatók körében: Kulturális különbségek jelentősége az oktatásban

Juhász Erika

Tanulástámogatás a közművelődési szakemberek képzésében és továbbképzésében

Tóth Katalin

„Gúzsba kötve táncolni” – avagy hallgatói kompetenciafejlesztés az egyetemi tömegoktatásban

Lendvai Lilla

Interdiszciplinárisan az előítéletek ellen – Egy jógyakorlat bemutatása

Natia Bendeliani

How do instructors conceptualize the teaching of problem-solving?

4

Vinczéné Fekete Lídia

Hogyan hasznosíthatóak az érzelemfelismerő szoftver által mért adatok a tanulási érzelmek mérése során?

Csehné Papp Imola

Oktatási módszerek megújítása és aktív tanulás a közgazdasági munkaerőpiaci tárgyakban: Empirikus vizsgálat

Oláh Nóra

Az énekes női körtáncok tanítása a felsőoktatásban Táncos és próbavezető szakon

Tari Tamás, Ostorics László, Szalai Krisztina​​​​​​

Oktató mentor szerepben – Molekuláris tananyaggal támogatott kooperatív projektalapú kurzus tapasztalatai

Szaszkó Rita

Student paths in an intercultural course

5  

 

Tóth-Téglás Tünde

Szociális készségek fejlesztésének lehetőségei az egyetemi oktatásban

 

Beste Yildirim, Dorner Helga

Behind the Scenes of Academic Development: International Perspectives

6        

Ecsediné Szabó Krisztina, Szemere Alexandra

Personalized Learning through AI and Gamification: Boosting engagement in Higher Education

 


12:15-13:45: Szekcióprogramok II.

  E3 Tanárképzés és oktatói identitás. Hallgatói utak, kihívások és jóllét. (Terem: 311) T4 Mesterséges intelligencia és digitális innovációk (Terem: 308) T5 Hallgatói tanulási utak és identitások (Terem: 309)  
  Szekcióvezető: Rapos Nóra Szekcióvezető: Dorner Helga Szekcióvezető: Hegyi-Halmos Nóra 
1

Janurik Tímea 

Az ének-zene műveltségterületű tanítóképzés eredményessége a hallgatók megítélése alapján 

Baditzné Pálvölgyi Kata, Szabó Éva, Takács Lili

A mesterséges intelligencia szerepe a szakspecifikus tudásépítésben: mit tehet az oktató?

Bedzsula Bálint

Miért emlékeznek jobban a hallgatók egy gyorséttermi rendelés élményére, mint egy egyetemi szemináriumra?

2

Rapos Nóra, Tókos Katalin, Lénárd Sándor, Czető Krisztina

Iskolai tanárképzők identitásváltozásának vizsgálata designmódszerekkel

Horváth László, Aczél Balázs, Bognár Miklós, Hajdú Nándor

Társ a pedagógiai tervezésben – egy MI-alapú mentorbot fejlesztési pilotja

Molnár István

Tanulási utak támogatása laboratóriumi gyakorlatokon

3

Dési Ádám Dániel 

Lemorzsolódási narratívák vizsgálata kvalitatív eszközökkel 

Fazekas Ágnes, Muth Gábor

Technológiai készségek fejlesztése okos tanulási környezetekben – A PULSE projekt

Kovács Zsuzsa, Keresztfalviné Illyés Renáta

Egyetemi útikalauz – együtt a sikeres hallgatói tanulási utakért

4

Gyöngy Kinga, Sándor Mónika, Dessewffy Anna Zsófia, Serfőző Mónika 

Ki, mikor és hogyan jut el az képzés végéig? - hallgatói utak a csecsemő- és kisgyermeknevelő szakon 

Somody Bernadette, Kiss Valéria, Ivanics Zsófia, Tóth Fruzsina Rozina​​​​​​​

DOTS – Connect the dots: Digitális jelvények a jogi oktatásban: személyre szabott tanulási utak a tömegoktatásban

Szalai András​​​​​

Tanuló vagy fogyasztó? Hallgatói identitások és a tanulási utak támogatásának új kihívásai

5

Heitlerné Lehoczky Mária 

Az akadémiai pozitív pszichológiai tőke (APPT) szerepe a felsőoktatási hallgatók tanulmányi előmenetelében és mentális egészségében - elméleti áttekintés és kutatási perspektívák 

 

Peres Anna

Digitális tesztelési és elosztott tanulási technikák a gazdasági szaknyelv példáján: hallgatói tanulási utak támogatása a metakogníció és az előhívás erejével


13:45-14:30: Ebédszünet*

*A konferenciavendéglátás nem tartalmaz ebédet.

14:30-16:00: Szekcióprogramok III.

  E5 Tanulási környezetek és oktatásszervezési innovációk (Terem: 311) E6 Nyelvi készségek és tanulási akadályok a felsőoktatásban (Terem: 312) T6 Kognitív készségek és együttműködés fejlesztése (Terem: 308) T7 Oktatásfejlesztés és inkluzív pedagógiai gyakorlatok (Terem: 309) 
  Szekcióvezető: Kopp Erika Szekcióvezető: Schiller Emese  Szekcióvezető: Tóth-Téglás Tünde Szekcióvezető: Bedzsula Bálint
1

Andó Mátyás, Bak Árpád

Fordított osztályterem kialakítása a készségfejlesztés érdekében gépészmérnöki képzésnél

Bús Ágnes

Rejtett akadályok: Szövegértési nehézségek felsőoktatási hallgatók körébe

Furcsa Laura

Csoportgondolkodás, szerepek és döntéshozatal vizsgálata egyetemistáknál

Kálmán Orsolya, Lénárd Sándor, Lencse Máté, Kozma Borbála, Pálvölgyi Lajos, Saád Judit

Játék a hallgatók tanulástámogatásának megújítása érdekében - Reflexiók az oktatók felsőoktatás-pedagógiai innovációs kompetenciáira

2

Gráf-Szabó Veronika

Tananyagból tanulási élmény: tanulóközpontú kurzustervezés az LMS-rendszerekben

Hrenek Éva, Szabó-Törpényi Annamária Ulla, Tóth Arianna Teodóra

„Az academic writing nincs oktatva, így annak megfelelni nehéz volt.” Egyetemi hallgatók tudományosszöveg-alkotással kapcsolatos problémái magyar nyelven

Lantos Eszter

Gondolatból rendszer – Hogyan segít a gondolattérképezés a tanulásban?

Szontagh Pál Iván

Tipikusan atipikus – Kihívások és válaszok a felsőoktatás megváltozott hallgatói populációjának oktatásában

3

Szőcs Levente Álmos, Dúll Andrea

Tanulási környezet fejlesztésének lehetőségei az egyetemen, különös tekintettel épített terekre

Csizér Kata, Albert Ágnes, Wind Attila​​​​​​

Az énhatékonyság szerepe a tudományos angol nyelv autonóm használatában a magyar felsőoktatásban

Mrázik Julianna

Rendetlenség és tanulás – Mit tanít nekünk a káosz a fókuszról?

Sebestyén Lilla Anna

Design Thinking az oktatásfejlesztésben – szemléletváltás a tanulási utak tervezésében

4

Robin Edina, Eszenyi Réka, Sereg Judit, Szlávik Szilárd

Rugalmasság és elszigeteltség: hallgatói élmények a távoktatásról a fordítóképzésben

Vermeki Boglárka

A magyar mint idegen nyelv oktatásának jelenlegi módszertani gyakorlata: tanulságok egy kérdőíves kutatásból

Gyöngy Kinga, Serfőző Mónika, Sándor Mónika

Fokozatosan vezetjük-e be a hallgatóinkat a magasabb rendű kognitív folyamatokat igénylő feladatokba? - A reflektív gondolkodás fejlesztése lépésről lépésre  

Gulyás Barnabás, Déri András​​​​​

A csapatban tanítás tapasztalatai az ifjúsági közösségszervezés képzésben

5  

 

 

Hegyi-Halmos Nóra, Pongor-Juhász Anna Orsolya

Együtt többek vagyunk: Az integrált projektoktatás új útjai a felsőoktatásban


16:00-16:15: Kávészünet

Helyszín: Aula

16:15-17:45: Szekcióprogram IV.

  E7 Értékelés, motiváció és inkluzív tanulási környezet (Terem: 311) T8 Felsőoktatási fejlesztések és szervezeti együttműködések (Terem: 308)  T9 Élményszerű és innovatív tanulási megoldások (Terem: 309)
  Szekcióvezető: Frányó Zsófia  Szekcióvezető: Fábri György  Szekcióvezető: Dósa Kata
1

Bedzsula Bálint, Vida Mátyás

Hogyan tanítsunk értékelni? A metakognitív értékelés dimenzió fejletlensége mint tantervi fejlesztési lehetőség

Juhász Krisztina

Interaktivitás és tanulási eredményesség összefüggései gazdaságtudományi hallgatók körében: oktatásmódszertani fejlesztési kísérlet az Edutus Egyetemen

Horváth Orsolya

Nyomok, vallomások, valóság: egy valós bűnügyből felépített interaktív tanulási ökoszisztéma

2

Szente Dorina Eszter

Kifordítva befelé – dramatikus utak az önkifejezéshez

Gyöngy Kinga, Lendvai Lilla, Serfőző Mónika, és az EDUflow 2. évfolyam

Az EDUflow képzés oktatói jóllétre gyakorolt hatása: szakértői képzéssel az oktatói elmagányosodás ellen

Papp-Danka Adrienn

A kurzusfelület mint élmény

3

Takács Edit

A megszólítás formáinak hatása az egyetemi oktatók és hallgatók kapcsolatára és a tanulás motivációra

Tamás Lilla

Szervezeti tanulás és fenntarthatósági oktatás: együttműködés a felsőoktatási intézmények és vállalatok között

Visnovitz Ferenc

A játékoktól a felsőoktatási valóságig (From games to the reality of higher education)

4

Lénárt Krisztina, Sebestyén Lilla, Kovács-Szőllősi Tímea, Szalai András, Szulovszky Mária

A titkos változásügynökök köztünk vannak? - Oktatásmódszertani központok közvetett hatása az egyéni tanulási utakra

Farkas Bertalan Péter

Az iparági logika és az egyetemi praktikum találkozása – lehetőség vagy megkésett kompromisszum?

Pagonyi Andrea​​​​​​​

Játékba zárt tanulás: a szabadulószobák, mint a felnőttképzés rejtett kulcsai

5

Tószegi Zsófia Júlia, Fazekas-Vinkovits Ágnes Sarolta, Varga Aranka

A felsőoktatási inkluzivitás vizsgálata – oktatói percepciók a speciális képzési igényű, köztük neurodivergens hallgatói csoportok befogadásáról

 

Bak Árpád, Andó Mátyás

Innovatív oktatási módszerek a műszaki képzésben: élőfejes Panopto videók gyakorlati alkalmazása és tapasztalatai


17:45-18:00: Zárás

Helyszín: Földszínt 4. terem