Program
Program és hasznos információk
Köszönjük előadóiknak, ha október 2. (csütörtök) 12:00-ig elküldik az előadásuk prezentációját az fti_igazgato@ppk.elte.hu címre, hogy ezzel is gördülékenyebbé tegyük a lebonyolítást. Felkészülési útmutatónk a Trend Talk formátumhoz letölthető innen.
A programváltoztatás jogát fenntartjuk.
Az egyetem saját parkolóval nem rendelkezik, a környező utcákban parkolás díjköteles.
8:30-9:15 Regisztráció
9:15-9:30 Megnyitó
Helyszín: Aula
A résztvevőket köszönti Dr. Dúll Andrea dékán
9:30-10:30: Plenáris előadás
Helyszín: Aula
Az FPK25 plenáris előadását Dr. Laura Lunsford tartja Empowering Learning Pathways: Research Mentorship for a Changing Academic Landscape címmel. (Helyszín: Aula)
A plenáris előadás résztvevői megismerhetik, hogyan támogatják a mentori kapcsolatok a tanulási folyamatokat, a tudományos identitás kialakulását, valamint a tudományágakon átívelő innovációt. Dr. Lunsford bizonyítékokon alapuló gyakorlatokra és nemzetközi példákra támaszkodva világít rá arra, hogyan erősíthetik az intézmények a kutatási mentorálást annak érdekében, hogy kezelni tudják a felsőoktatásban felmerülő kihívásokat és lehetőségeket.
Dr. Lunsford jelenleg az észak-karolinai Campbell University professzora és az amerikai National Science Foundation (NSF) értékelő szakértője. A pszichológus és Fulbright-ösztöndíjas kutató a kutatási mentorálás úttörő szakértője, a Lead Mentor Develop LLC társalapítója és a The Mentor’s Guide: Five Steps to Build a Successful Mentor Program szerzője. Dr. Lunsford számos szakcikket és könyvfejezetet publikált a mentorálás, a vezetőképzés és a programértékelés témakörében, és egyetemekkel, vállalatokkal valamint kormányzati szervezetekkel is dolgozott hatékony mentori kultúrák kiépítésén és támogatásán. Munkája hidat képez a kutatás és a gyakorlat között, kiemelt figyelmet szentelve az inkluzív, bizonyítékokon alapuló megközelítésekre a tudományos szakemberek következő generációjának fejlesztése érdekében.
10:30-10:45: Kávészünet
10:45-12:15: Szekcióprogramok I.
| E1 Mesterséges intelligencia és digitális eszközök az oktatásban (Terem: 311) | E2 Munkaerőpiaci elvárások és tanulástámogatás (Terem: 312) | T1 Hallgatói kompetenciák és készségek fejlesztése (Terem: 308) | T2 Gyakorlatorientált és interdiszciplináris tanulási formák (Terem: 309) | T3 ANGOL (Terem: aula) | |
|---|---|---|---|---|---|
| Szekcióvezető: Horváth László | Szekcióvezető: Csehné Papp Imola | Szekcióvezető: Dorner Helga | Szekcióvezető: Lénárt Krisztina | Szekcióvezető: Káplár-Kodácsy Kinga | |
| 1 |
Szabó Éva, Baditzné Pálvölgyi Kata, Major Éva Puhakészségek fejlesztése mesterséges intelligencia segítségével |
Frányó Zsófia, Szijártó Boglárka Kapaszkodók a számvitel tanuláshoz – egy klasszikus tanítással/tanulással kapcsolatos kutatás |
Gróf-Mohos Edina, Kraiciné Szokoly Mária A fiatalok szabadidős-aktivitásának hatása az egyetemi szakválasztásra |
Sifter Éva Vízió a gyakorlatias bölcsészettudomány (f)elismertethetőségéről |
Kasza Georgina, Erdei Luca Alexa Learning Mobility as Part of the Learning Pathway: Institutional Strategies to Bridge the Mobility Gap |
| 2 |
Fekete Imre, Schiller Emese, Fajt Balázs MI és mi – Egyetemi oktatók a mesterséges intelligencia oktatási szerepéről |
Hegyi-Halmos Nóra Munkaerőpiaci elvárások a HR szakemberekkel szemben: magyar álláshirdetések elemzése |
Nagy Erika Erzsébet A gazdasági felsőoktatásban tanuló hallgatók soft skilljeinek vizsgálata |
Varga Attila, Velich Andrea, Erőss Anita, Reyes Nunez Jose Jesus A problémaalapú, csoportos tanulás lehetőségei a felsőoktatásban: CHARM-EU CAPSTONE projektek |
DiFiore-Czipczer Rita, Szamosi Barna Empowering Future Educators: Building Research Skills to Transform Educational Pathways |
| 3 |
Fajt Balázs, Nagy Judit, Bánhegyi Mátyás A mesterséges intelligenciához való hozzáállás és a plagizálás megítélése koreai és magyar hallgatók körében: Kulturális különbségek jelentősége az oktatásban |
Juhász Erika Tanulástámogatás a közművelődési szakemberek képzésében és továbbképzésében |
Tóth Katalin „Gúzsba kötve táncolni” – avagy hallgatói kompetenciafejlesztés az egyetemi tömegoktatásban |
Lendvai Lilla Interdiszciplinárisan az előítéletek ellen – Egy jógyakorlat bemutatása |
Natia Bendeliani How do instructors conceptualize the teaching of problem-solving? |
| 4 |
Vinczéné Fekete Lídia Hogyan hasznosíthatóak az érzelemfelismerő szoftver által mért adatok a tanulási érzelmek mérése során? |
Csehné Papp Imola Oktatási módszerek megújítása és aktív tanulás a közgazdasági munkaerőpiaci tárgyakban: Empirikus vizsgálat |
Oláh Nóra Az énekes női körtáncok tanítása a felsőoktatásban Táncos és próbavezető szakon |
Tari Tamás, Ostorics László, Szalai Krisztina Oktató mentor szerepben – Molekuláris tananyaggal támogatott kooperatív projektalapú kurzus tapasztalatai |
Szaszkó Rita Student paths in an intercultural course |
| 5 |
|
Tóth-Téglás Tünde Szociális készségek fejlesztésének lehetőségei az egyetemi oktatásban |
|
Beste Yildirim, Dorner Helga Behind the Scenes of Academic Development: International Perspectives |
|
| 6 |
Ecsediné Szabó Krisztina, Szemere Alexandra Personalized Learning through AI and Gamification: Boosting engagement in Higher Education |
12:15-13:45: Szekcióprogramok II.
| E3 Tanárképzés és oktatói identitás. Hallgatói utak, kihívások és jóllét. (Terem: 311) | T4 Mesterséges intelligencia és digitális innovációk (Terem: 308) | T5 Hallgatói tanulási utak és identitások (Terem: 309) | |
|---|---|---|---|
| Szekcióvezető: Rapos Nóra | Szekcióvezető: Dorner Helga | Szekcióvezető: Hegyi-Halmos Nóra | |
| 1 |
Janurik Tímea Az ének-zene műveltségterületű tanítóképzés eredményessége a hallgatók megítélése alapján |
Baditzné Pálvölgyi Kata, Szabó Éva, Takács Lili A mesterséges intelligencia szerepe a szakspecifikus tudásépítésben: mit tehet az oktató? |
Bedzsula Bálint Miért emlékeznek jobban a hallgatók egy gyorséttermi rendelés élményére, mint egy egyetemi szemináriumra? |
| 2 |
Rapos Nóra, Tókos Katalin, Lénárd Sándor, Czető Krisztina Iskolai tanárképzők identitásváltozásának vizsgálata designmódszerekkel |
Horváth László, Aczél Balázs, Bognár Miklós, Hajdú Nándor Társ a pedagógiai tervezésben – egy MI-alapú mentorbot fejlesztési pilotja |
Molnár István Tanulási utak támogatása laboratóriumi gyakorlatokon |
| 3 |
Dési Ádám Dániel Lemorzsolódási narratívák vizsgálata kvalitatív eszközökkel |
Fazekas Ágnes, Muth Gábor Technológiai készségek fejlesztése okos tanulási környezetekben – A PULSE projekt |
Kovács Zsuzsa, Keresztfalviné Illyés Renáta Egyetemi útikalauz – együtt a sikeres hallgatói tanulási utakért |
| 4 |
Gyöngy Kinga, Sándor Mónika, Dessewffy Anna Zsófia, Serfőző Mónika Ki, mikor és hogyan jut el az képzés végéig? - hallgatói utak a csecsemő- és kisgyermeknevelő szakon |
Somody Bernadette, Kiss Valéria, Ivanics Zsófia, Tóth Fruzsina Rozina DOTS – Connect the dots: Digitális jelvények a jogi oktatásban: személyre szabott tanulási utak a tömegoktatásban |
Szalai András Tanuló vagy fogyasztó? Hallgatói identitások és a tanulási utak támogatásának új kihívásai |
| 5 |
Heitlerné Lehoczky Mária Az akadémiai pozitív pszichológiai tőke (APPT) szerepe a felsőoktatási hallgatók tanulmányi előmenetelében és mentális egészségében - elméleti áttekintés és kutatási perspektívák |
|
Peres Anna Digitális tesztelési és elosztott tanulási technikák a gazdasági szaknyelv példáján: hallgatói tanulási utak támogatása a metakogníció és az előhívás erejével |
13:45-14:30: Ebédszünet*
14:30-16:00: Szekcióprogramok III.
| E5 Tanulási környezetek és oktatásszervezési innovációk (Terem: 311) | E6 Nyelvi készségek és tanulási akadályok a felsőoktatásban (Terem: 312) | T6 Kognitív készségek és együttműködés fejlesztése (Terem: 308) | T7 Oktatásfejlesztés és inkluzív pedagógiai gyakorlatok (Terem: 309) | |
|---|---|---|---|---|
| Szekcióvezető: Kopp Erika | Szekcióvezető: Schiller Emese | Szekcióvezető: Tóth-Téglás Tünde | Szekcióvezető: Bedzsula Bálint | |
| 1 |
Andó Mátyás, Bak Árpád Fordított osztályterem kialakítása a készségfejlesztés érdekében gépészmérnöki képzésnél |
Bús Ágnes Rejtett akadályok: Szövegértési nehézségek felsőoktatási hallgatók körébe |
Furcsa Laura Csoportgondolkodás, szerepek és döntéshozatal vizsgálata egyetemistáknál |
Kálmán Orsolya, Lénárd Sándor, Lencse Máté, Kozma Borbála, Pálvölgyi Lajos, Saád Judit Játék a hallgatók tanulástámogatásának megújítása érdekében - Reflexiók az oktatók felsőoktatás-pedagógiai innovációs kompetenciáira |
| 2 |
Gráf-Szabó Veronika Tananyagból tanulási élmény: tanulóközpontú kurzustervezés az LMS-rendszerekben |
Hrenek Éva, Szabó-Törpényi Annamária Ulla, Tóth Arianna Teodóra „Az academic writing nincs oktatva, így annak megfelelni nehéz volt.” Egyetemi hallgatók tudományosszöveg-alkotással kapcsolatos problémái magyar nyelven |
Lantos Eszter Gondolatból rendszer – Hogyan segít a gondolattérképezés a tanulásban? |
Szontagh Pál Iván Tipikusan atipikus – Kihívások és válaszok a felsőoktatás megváltozott hallgatói populációjának oktatásában |
| 3 |
Szőcs Levente Álmos, Dúll Andrea Tanulási környezet fejlesztésének lehetőségei az egyetemen, különös tekintettel épített terekre |
Csizér Kata, Albert Ágnes, Wind Attila Az énhatékonyság szerepe a tudományos angol nyelv autonóm használatában a magyar felsőoktatásban |
Mrázik Julianna Rendetlenség és tanulás – Mit tanít nekünk a káosz a fókuszról? |
Sebestyén Lilla Anna Design Thinking az oktatásfejlesztésben – szemléletváltás a tanulási utak tervezésében |
| 4 |
Robin Edina, Eszenyi Réka, Sereg Judit, Szlávik Szilárd Rugalmasság és elszigeteltség: hallgatói élmények a távoktatásról a fordítóképzésben |
Vermeki Boglárka A magyar mint idegen nyelv oktatásának jelenlegi módszertani gyakorlata: tanulságok egy kérdőíves kutatásból |
Gyöngy Kinga, Serfőző Mónika, Sándor Mónika Fokozatosan vezetjük-e be a hallgatóinkat a magasabb rendű kognitív folyamatokat igénylő feladatokba? - A reflektív gondolkodás fejlesztése lépésről lépésre |
Gulyás Barnabás, Déri András A csapatban tanítás tapasztalatai az ifjúsági közösségszervezés képzésben |
| 5 |
|
|
Hegyi-Halmos Nóra, Pongor-Juhász Anna Orsolya Együtt többek vagyunk: Az integrált projektoktatás új útjai a felsőoktatásban |
16:00-16:15: Kávészünet
16:15-17:45: Szekcióprogram IV.
| E7 Értékelés, motiváció és inkluzív tanulási környezet (Terem: 311) | T8 Felsőoktatási fejlesztések és szervezeti együttműködések (Terem: 308) | T9 Élményszerű és innovatív tanulási megoldások (Terem: 309) | |
|---|---|---|---|
| Szekcióvezető: Frányó Zsófia | Szekcióvezető: Fábri György | Szekcióvezető: Dósa Kata | |
| 1 |
Bedzsula Bálint, Vida Mátyás Hogyan tanítsunk értékelni? A metakognitív értékelés dimenzió fejletlensége mint tantervi fejlesztési lehetőség |
Juhász Krisztina Interaktivitás és tanulási eredményesség összefüggései gazdaságtudományi hallgatók körében: oktatásmódszertani fejlesztési kísérlet az Edutus Egyetemen |
Horváth Orsolya Nyomok, vallomások, valóság: egy valós bűnügyből felépített interaktív tanulási ökoszisztéma |
| 2 |
Szente Dorina Eszter Kifordítva befelé – dramatikus utak az önkifejezéshez |
Gyöngy Kinga, Lendvai Lilla, Serfőző Mónika, és az EDUflow 2. évfolyam Az EDUflow képzés oktatói jóllétre gyakorolt hatása: szakértői képzéssel az oktatói elmagányosodás ellen |
Papp-Danka Adrienn A kurzusfelület mint élmény |
| 3 |
Takács Edit A megszólítás formáinak hatása az egyetemi oktatók és hallgatók kapcsolatára és a tanulás motivációra |
Tamás Lilla Szervezeti tanulás és fenntarthatósági oktatás: együttműködés a felsőoktatási intézmények és vállalatok között |
Visnovitz Ferenc A játékoktól a felsőoktatási valóságig (From games to the reality of higher education) |
| 4 |
Lénárt Krisztina, Sebestyén Lilla, Kovács-Szőllősi Tímea, Szalai András, Szulovszky Mária A titkos változásügynökök köztünk vannak? - Oktatásmódszertani központok közvetett hatása az egyéni tanulási utakra |
Farkas Bertalan Péter Az iparági logika és az egyetemi praktikum találkozása – lehetőség vagy megkésett kompromisszum? |
Pagonyi Andrea Játékba zárt tanulás: a szabadulószobák, mint a felnőttképzés rejtett kulcsai |
| 5 |
Tószegi Zsófia Júlia, Fazekas-Vinkovits Ágnes Sarolta, Varga Aranka A felsőoktatási inkluzivitás vizsgálata – oktatói percepciók a speciális képzési igényű, köztük neurodivergens hallgatói csoportok befogadásáról |
|
Bak Árpád, Andó Mátyás Innovatív oktatási módszerek a műszaki képzésben: élőfejes Panopto videók gyakorlati alkalmazása és tapasztalatai |