Ifjúságszakmai Nyári Egyetem

2024.09.08.
Ifjúságszakmai Nyári Egyetem

A Tempus Közalapítvány és a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar szervezésében ismét megvalósult az Ifjúságszakmai Nyári Egyetem 2024. július 16-19. között Szegeden. Az esemény elsődleges célja az ifjúsági munkához kapcsolódó egyetemi képzésben résztvevő hallgatók, valamint az egyetemi oktatók és az ifjúsági szektorban dolgozó szakemberek közötti kapcsolatépítés ösztönzése volt. Az idei nyári egyetemen az ELTE-ről hét ifjúsági közösségszervezés szakirányon tanuló hallgató vett részt, továbbá az FTI oktató-kutatói és doktorandusz hallgatói (Déri András, Gulyás Barnabás, Maszlag Fanni és Kispál-Podrácz Gyöngyi).

Hallgatóink közül Mester Evelin készített beszámolót:

Az ország minden részéről érkeztek különböző formában ifjúsággal foglalkozó szakemberek. A szervezőknek már az első nap során sikerült egy közvetlen és felszabadult légkört kialakítani a résztvevők között, ezáltal is elősegítve a szakmai kapcsolatépítést és ismerkedést.

Mindössze néhány nap alatt megannyi izgalmas és fontos, szakmánkat érintő témában hallhattunk előadásokat és vehettünk részt műhelymunkákon. Többek közt olyan érdekes programokon vehettünk részt, mint a dráma/színházpedagógia az ifjúsági munka eszközeként, mely során gyakorlati eszközöket, illetve módszereket próbálhattunk ki a fiatalok megmozgatására és bevonására. Megismerkedhettünk még a Design thinking módszerével a fiatalokkal végzet munka során, amit szintén gyakorlatban is kipróbálhattunk kisebb csoportokat alkotva. Élmény volt megtapasztalni, ahogy a kis csoportunk az elhangzott módszereket alkalmazva eljut a probléma meghatározásától, annak lehetséges megoldásig.

Az előadások és műhelymunkák olyan témákról szóltak, mint az ifjúsági munka szerepe az online tudatosságban, az értékalapú ifjúsági munka, az ifjúsági munka eszközei a társadalmi befogadásért, az ifjúsági munkában érintett generációk és a velük való hatékony kommunikáció, a Mesterséges Intelligencia használata az ifjúsági munkában. Az ifjúsági munka, mint stresszforrás open space műhelymunka meglehetősen rövid idő alatt nagyon értékes megközelítéseket és gyakorlati módszereket ismertetett és mutatott be azoknak a szakembereknek, akik nehéz terepen dolgoznak.

A műhelymunkák és előadások mellett a résztvevők megismerkedhettek a fiatalok közösségeivel foglalkozó szegedi szervezetekkel, így köztük a D2 Ifjúsági Központtal, a Motiváció Tanoda Közösségi Térrel és az Alternatíva Egyesülettel is.

Ez a néhány nap bőséges információval, tudással, élménnyel és kapcsolatokkal gazdagította a résztvevőket. Éppen ezért bátran ajánlom minden olyan hallgatónak, aki ifjúsági munkához kapcsolódó tanulmányokat folytat.