Earlier conference
Download the Program of the Higher Education Pedagogy Conference 2023: Research and development work under the new conditions. This program included the title and speakers of Symposia and Sessions.
Date: October 25, 2023
Venue: ELTE Faculty of Education and Psychology, 1075 Budapest, Kazinczy 23-27.
Language: The language of the Conference is Hungarian. The keynote by Prof. McAlpine and two paper sessions will be in English. Simultaneous interpretation is not provided.
Cultural programme guide at ELTE PPK, 19-27. October 2023: Art Brut exhibition & fair. The Moravcsik Foundation's exhibition of works by artists with psychiatric illness. A selection of the gallery's paintings will be on display for one week. The works are available for purchase, supporting the work and efforts of the Foundation.
9:00 Conference Opening
9:15-10:15 Keynote Session
What can we collectively learn from the research on student learning?
Lynn McALPINE, Honorary Research Fellow, University of Oxford (UK), Emerita Professor, McGill University (CA)
10:15-10:30 Coffee Break
10:30-12:00 Symposia
A pályaszocializációs gyakorlatok kapcsán kialakuló együttműködés a tanárképzésben (Cooperations on career socialisation practices in teacher training) |
A reflexió szerepe a felsőoktatás-módszertani fejlesztésekben (The role of reflection in methodological developments in higher education) |
Organizer: Rapos Nóra (ELTE) 210. Room |
Organizer: Dósa Kata (BCE) - Dringó-Horváth Ida (KRE) 211. Room |
K. Nagy Emese (ME) A Miskolci Egyetem gyakorlatorientált tanárképzése |
Dósa Kata, Folmeg Márta, Tóth Katalin (BGE): Két legyet egy csapásra – tanulássegítés és kurzusfejlesztés félévközi hallgatói visszajelzések segítségével |
Chrappán Magdolna (DE): A Debreceni Egyetem pályaszocializációs gyakorlatának megfontolásai és az együttműködés keretei |
Tóth-Mózer Szilvia, Lénárt Krisztina, Visnovitz Ferenc (ELTE): Színek és évek: Az oktató mint kurzusdesigner - oktatói és oktatásfejlesztői reflexiók |
Arató Ferenc, Híves-Varga Aranka (PTE): Pályaszocializációs gyakorlatok a PTE új tanárképzési programjában |
Dringó-Horváth Ida, T. Nagy Judit (KRE): Oktatásinformatikai képzések a KRE-n – Trendek és összefüggések |
Rapos Nóra, Lénárd Sándor, Czető Krisztina, Tókos Katalin (ELTE): A pályaszocializációs gyakorlatok rendszere az ELTÉ-n |
Balogh Edit, Chodelkáné Babócsy Ildikó, Krajcsovicz Ágnes, Magócs Éva Ildikó, Nagy Márió Tibor, Racsko Réka (OH): Induljunk ki az eredményekből! - A tanulói hatékonyság növelésének eszközei |
12:00-13:30 Session Part I.
Disciplinary approaches in teaching and learning in HE210. Room |
Diszciplináris jógyakorlatok (Disciplinary best practices)208. Room |
Hallgatói kompetenciák fejlesztése (Development of student competences)211. Room |
Oktatói munka professzionalizációja és támogatása (Professionalisation of and support for teaching in HE)213. Room |
Session 1. Medgyes Péter |
Session 2. Kopp Erika |
Session 3. Horváth László |
Session 4. Halász Gábor |
Anthea Moravánszky (SZTE): Evolution Process towards a Flipped Classroom Approach: A Case Study of an Engineering Moduléi in Higher Education |
Füzesi István, Szalay Luca (ELTE): Tanárok és hallgatók véleménye a kémiai kísérleteket tervező feladatlapokról |
Fajt Balázs, P. Márkus Katalin, Bánhegyi Mátyás (BGE): A nyelvtanulási motiváció és a szótárhasználat néhány összefüggése |
Káplár-Kodácsy Kinga (ELTE): A mentori támogatás továbbgyűrűző hatásai a felsőoktatában: erőforrásnövelés és munkaerőmegtartás pedagógiai módszerekkel
|
Juhász-Dóra Katalin (BGE): Training and practice in hotel management education: Lessons learned from a Virtual Exchange Project |
Csizér Kata, Albert Ágnes (ELTE): Kitartás és érdeklődés a nyelvtanulásban: A grit jelenség vizsgálata Magyarországon angolszakos egyetemisták körében |
Vinczéné Fekete Lídia (BCE): Személyes és tanulási készségek – az angol nyelvű tréningek tapasztalatai |
Folmeg Márta, Fekete Imre, Mészárosné Kóris Rita (BGE): Egyetemi oktatók fejlesztési szükségletei az angol nyelvű oktatásra való átállással összefüggésben |
Szamosi Barna, DiFiore-Czipczer Rita (EKE): Project-based training in language teacher education |
Schultz Éva, Asztalos Réka, Nagy Adrienne, Pál Ágnes, Petykó Csilla (BGE): Hatásos történetek - digitális történetmesélés módszer alkalmazásának tapasztalatai a felsőoktatásban |
Csillik Olga, Daruka Magdolna, Perényi Andrea (BCE): Gólyakeltető – a soft skill fejlesztés első lépései |
Frányó Zsófia (BGE-ELTE): Oktatói célok, küldetések és a hallgatóközpontú oktatás összefüggései
|
Simon Krisztián (PTE): The need for practicality and flexibility: A longitudinal study involving pre-service English teachers |
Valentné Dr. Albert Éva Mária (SE): Innovatív projektek és azok hasznosulása a természettudmányos tárgyak oktatásában (Lapbook és Geomatech) |
Patakiné Bősze Júlia, Kovács Rita Ilona (ELTE): Egyetemistáknál is fejlesztendő: időmenedzsment és életmód |
Kocsis Zsófia, Hrabéczi Anett (DE): Felsőoktatás-pedagógiai kihívások és az oktatói jóllét összefüggései egy kvalitatív kutatás tükrében
|
Csontos Tamás, Csontosné Buzás Zsuzsa, Maródi Ágnes, Tóth Alisa (KRE): Investigating the Development of Teacher Candidate’s Research Competency |
Zöldy Máté (BME): A Járműmérnök képzés kompetencia alapú megújítása |
Szabó Dóra (DE): Egyetemista hallgatók információszerzési szokásai |
Kövecsesné Gősi Viktória (SZE): Felsőoktatás-pedagógiai műhelymunkák a Széchenyi István Egyetemen |
13:30-14:30 Lunch Break
14:30-16:00 Session Part II.
International perspectives on teaching and learning210. Room |
Mentorálás, mentori munka (Mentoring)208. Room |
Hallgatói élmény és életút (Student experience and journey)211. Room |
Digitalizáció, mesterséges intelligencia (Digitalization and AI)213. Room |
Session 5. Nguyen Luu Lan Anh |
Session 6. Káplár-Kodácsy Kinga |
Session 7. Stéger Csilla |
Session 8. Rónay Zoltán |
Natia Bendeliani (ELTE): Constructing the model of conceptions of teaching problem solving in higher education institution |
Biró Éva, Korpics Márta Katalin (NKE): Lorántffy Zsuzsanna Mentorprogram - a társadalmi felelősségvállalás egyedi formája a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen |
Vizdák Károly, Ásványi Katalin (BCE): Hallgatói életúttervezés a Corvinuson - vedd kezedbe a jövődet Te is! |
Molnár Tamás (DE): Mesterséges intelligencia és ChatGPT használata az oktatásban |
Bernhardt Renáta, Furcsa Laura (EKE-BGE): Lessons from a metaphor study on rethinking student feedback |
Korpics Márta Katalin, Bajnok Andrea, Kriskó Edina (NKE): Komplex mentori program a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen |
Di Blasio Barbara, Szigeti Mónika Veronika (PTE): A hallgatói kiégés és a sikeres pályaszocializáció összefüggései |
Pitlik László, Sipos Péter, ifj. Pitlik László (KJE): 2DM-alapú oktatásmódszertani kísérletek |
Beste Yildirim (ELTE): Academic Development Systems in Turkish Universities |
Mrázik Julianna (PTE): Kezdő szakértők és szakértő kezdők. A szakértő is volt kezdő. |
Lukács András (BGE): SH-s hallgatók érdeklődése a magyar kultúra iránt |
Pitlik László, Rácz Lívia, ifj. Pitlik László (KJE): ChatGPT-alapú neveléstudományi / oktatásmódszertani kísérletek (esettanulmány-részletek) |
Nazgul Sulaimanova, Csereklye Erzsébet, Gordon-Győri János (ELTE): Narratives of challenge and resilience: internationalization of doctoral schools of education |
|
|
Pitlik László, Váradi Dániel, ifj. Pitlik László (KJE): Mesterséges intelligencia-alapú oktatásmódszertani kísérletek (esettanulmány-részletek) |
Németh Balázs (PTE): Digital Tools for Professional Development: Roles of HEIs in Raising Competences of Teachers Developing Basic Skills of Adult Learners |
|
|
|
|
|
16:00-16:15 Coffe Break
16:15-17:45 Session Part III.
Oktatásszervezés hagyomáyos kereteken innen és túl (Organising T&L within and beyond traditional frameworks)213. Room |
Az egyetem társadalmi kapcsolatai (The university's social relations)211. Room |
Szakmai szocializáció (Professional socialisation)208. Room |
Pedagógusok, pedagógusképzés (Teachers, teacher training)210. Room |
Session 9. Hunyady György |
Session 10. Fábri György |
Session 11. Kraiciné Szokoly Mária |
Session 12. Podráczky Judit |
Kispál-Podrácz Gyöngyi, Csehné Papp Imola (ELTE): A nem formális tanulás eszközeinek lehetőségei és hatékonysága a felsőoktatásban |
Horváth Orsolya (Századvég): Innovációs központok a felsőoktatás szolgálatában |
Benedek András (BME): Szakképzés-pedagógiai kutatások a modellváltás évtizedében |
Gyarmathy Éva, Pap Judit; Szabó Zénó; Turmezei Mónika (AVKF): Módszertan és annak átadási útjai a pedagógusképzésben – A megismerő-fejlesztő tanulási környezetet támogató módszertani műhely |
Kálmán Orsolya, Kovács István Vilmos, Kozma Borbála (ELTE): Felsőoktatás-pedagógiáról projekt alapú tanulással |
Kozma Tamás (DE): A város és egyeteme |
Kovács Zsuzsa, Pongor-Juhász Orsolya, Szulovszky Mária (ELTE): A felsőoktatás szerepe a folyamatos szakmai fejlődés támogatásában – az elmélet-gyakorlat integráció lehetőségei |
Serfőző Mónika, Sándor Mónika (ELTE): Kihívások a koragyermekkori pedagógusjelöltek képzésében a köznevelés válsághelyzetében |
Bacsa-Bán Anetta, Cserné Adermann Gizella: Hogyan szervezzük a tanulási folyamatokat? -Jó gyakorlatok a pozitív pedagógia alkalmazására a felsőoktatás két különböző populációjában |
Polyák Gábor (ELTE): Közéleti kérdések az egyetemi oktatásban |
Fazekas Ágnes (ELTE): Szakmai kompetenciák erősítése eltérő munkaterületeken |
Birta-Székely Noémi (BBTE) A szakmai önismeret és a mentális egészség összefüggései gyakorló pedagógusok és tanárszakos hallgatók körében |
Csehné Papp Imola: Empirikus eredmények a hallgatók oktatási formákkal kapcsolatos attitűdjéről a társadalomtudományi tantárgyak esetében |
Kocsis Zsófia (DE): A felsőoktatási hallgatók kompetenciáinak vizsgálata és az egyetem munkaerőpiacra való felkészítő szerepének vizsgálata |
Juhász Erika (DE): Szak- és szakmafejlesztés a közművelődésben |
Szállassy Noémi, Erős Nándor (BBTE): A romániai pedagógusok véleménye a gyermekek szexuális fejlődéséről és neveléséről |
Márföldi Anna, Petzné Tóth Szilvia, Nagy Zsolt: Az informális tanulás-tanítás digitális lehetőségei a tanári- és műszaki képzésekben |
Kovács Zsuzsa, Gulyás Barnabás, Schiller Emese, Dorner Helga (ELTE): A felsőoktatás szerep az aktív idősödés támogatásában – egy műhelyprogram tanulságai |
|