FPK 2025

FPK 2025

Felsőoktatás-pedagógiai Konferencia 2025

Kapcsolódások: Diszciplínákon átívelő párbeszéd a tanulási utak hatékony támogatásáért 


Hallgatóink tanulási útjai egyre összetettebbek és változatosabbak, feltételezik a személyre szabott támogatást. E változások hajtóereje a komplex készségek és tudások elsajátításának és aktív használatának szükségessége, amelyet a folyamatosan változó felsőoktatási ökoszisztéma és a globális feltételrendszer (is) indukálnak. Az idei Felsőoktatás-pedagógia Konferencia célja, hogy diszciplínákon átívelő perspektívákon keresztül reflektáljunk jógyakorlatok bemutatásával és kutatási eredmények megvitatásával a tanulói utak komplex támogatásának és tervezésének lehetőségeire. Immáron harmadik alkalommal ad otthont az ELTE PPK e szakmai párbeszédnek, elősegítve ezzel a hazai felsőoktatás pedagógiájáról szóló tudományos és gyakorlat-orientált diskurzust és megoldásokat, intézményi stratégiákat. 

Időpont: 2025. október 3.
Helyszín: ELTE PPK (1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.)
Nyelv: magyar és angol
 
A konferencia teret biztosít: 
  • a hallgatói utak támogatásával és tervezésével kapcsolatos diszciplínákon átívelő kutatások bemutatására,
  • az oktatási jógyakorlatok és fejlesztések megosztására, 
  • a tudományterületek közötti közös gondolkodás ösztönzésére. 

Várjuk mindazok jelentkezését, akik kutatói, oktatói vagy szakmai szerepvállalásuk révén foglalkoznak a hallgatói tanulási utak támogatásával és elkötelezettek a diszciplináris határokon átívelő felsőoktatás-pedagógiai gondolkodás iránt. 

Résztvevői regisztráció



Az FPK25 plenáris előadását Dr. Laura Lunsford tartja Empowering Learning Pathways: Research Mentorship for a Changing Academic Landscape címmel.

A plenáris előadás résztvevői megismerhetik, hogyan támogatják a mentori kapcsolatok a tanulási folyamatokat, a tudományos identitás kialakulását, valamint a tudományágakon átívelő innovációt. Dr. Lunsford bizonyítékokon alapuló gyakorlatokra és nemzetközi példákra támaszkodva világít rá arra, hogyan erősíthetik az intézmények a kutatási mentorálást annak érdekében, hogy kezelni tudják a felsőoktatásban felmerülő kihívásokat és lehetőségeket.

Dr. Lunsford jelenleg az észak-karolinai Campbell University professzora és az amerikai National Science Foundation (NSF) értékelő szakértője. A pszichológus és Fulbright-ösztöndíjas kutató a kutatási mentorálás úttörő szakértője, a Lead Mentor Develop LLC társalapítója és a The Mentor’s Guide: Five Steps to Build a Successful Mentor Program szerzője. Dr. Lunsford számos szakcikket és könyvfejezetet publikált a mentorálás, a vezetőképzés és a programértékelés témakörében, és egyetemekkel, vállalatokkal valamint kormányzati szervezetekkel is dolgozott hatékony mentori kultúrák kiépítésén és támogatásán. Munkája hidat képez a kutatás és a gyakorlat között, kiemelt figyelmet szentelve az inkluzív, bizonyítékokon alapuló megközelítésekre a tudományos szakemberek következő generációjának fejlesztése érdekében.


Felhívás előadói absztrakt beadására

Előadóként az idei konferenciára előadás vagy trend talk formátumú szakmai anyagok beküldésével lehet jelentkezni 2025. július 6-ig. Részletek és absztraktbeküldés.

Résztvevőként az alábbi linken lehet regisztrálni 2025. szeptember 22-ig.

Kövesse a rendezvény Facebook-oldalát és iratkozzon fel konferencia-hírlevelünkre, hogy első kézből értesülhessen az idei FPK kiemelt témáiról, előadóiról, és híreiről! 

Korábbi hírlevelinket itt tudja megtekinteni: májusi szám | júniusi szám


A konferencia az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar és a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság Felsőoktatás-pedagógiai Albizottságának együttműködésben valósul meg.

2025.04.24.