Digitális Transzformáció az Oktatásban
Kutatócsoportunk érdeklődésének középpontjában azok a rendszer-, szervezet- és egyéni-szintű alkalmazkodási és tanulási mintázatok állnak, amelyek segítségével megragadható, hogyan reagál az oktatási szektor a digitális transzformáció (különös tekintettel a mesterséges intelligencia) kihívásaira. Kutatásaink interdiszciplináris szemléletben, neveléstudományi, szervezet- és innovációelméleti perspektívából értelmezik és elemzik digitális oktatási innovációk pedagógiailag tudatos integrációját az egyéni pedagógiai gyakorlatba, illetve ezek hatását az oktatási szervezetek, rendszerek, fejlesztések és szakpolitikák tervezésére és megvalósítására/működtetésére. Egyaránt vizsgáljuk a digitális oktatási innovációk keletkezésének, elfogadásának, terjesztésének, terjedésének és hasznosíthatóságának társas, technikai és pedagógiai aspektusait, illetve ezen folyamatokban résztvevő ágensek sajátosságait. Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy kutatási eredményeinket visszaforgassuk az oktatási gyakorlatba, illetve az alapkutatások mellett gyakorlati kutatásokkal is támogassuk az oktatási rendszer szereplőit.