Nemzetközi publikációs díjat kapott Dorner Helga és Káplár-Kodácsy Kinga

2021.12.10.
Nemzetközi publikációs díjat kapott Dorner Helga és Káplár-Kodácsy Kinga

A "The use of audio diaries to support reflective mentoring practice in Hungarian teacher training" cikkük 2020-ban jelent meg az International Journal of Mentoring and Coaching in Education folyóíratban, ami élvonalbeli kutatások publikálásának ad teret. Dorner Helga és Káplár-Kodácsy Kinga a publikáció hátterét képező kutatásban azt vizsgálták, hogy a tanárképésben újdonságnak számító hangzó naplók hogyan hatnak a mentorok és mentoráltak szakmai önképére, reflektív gondolkodására. A féléves periódusokban követett mentori folyamatok során többórányi hangfelvétel mellett írott naplók is készültek. A hangzó naplók pozitív hatással voltak az egyéni szakmai fejlődésre, és rámutattak arra is, hogy a mentorok igényelnék a mentori folyamat hatékonyabb integrálását a felsőoktatási tanárképzésbe. A szerzők a tanulmányban ajánlásokat fogalmaznak meg a mentori folyamat hatékonyságának növelésére. 

Az eredeti, angol nyelvű cikk szabadon olvasható egy évig, a magyar nyelvű összefoglaló itt érhető el. 

Dorner Helga habilitált egyetemi docens az ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet megbízott intézetigazgatója.korábban a CEU Center for Teaching and Learning vezetője. Káplár-Kodácsy Kinga egyetemi adjunktus az ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet oktatója, korábban Dorner Helga doktorandusz hallgatója.