Program
A "Felsőoktatás-pedagógiai Konferencia 2023" részletes programja letölthető innen. A részletes programban olvashatók a szimpóziumok és szekciók címei, előadói.
Időpont: 2023. október 25.
Helyszín: ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, 1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.
Ajánljuk Dr. Dorner Helga habilitált egyetemi docens, a konferencia szervezője által készített interjúsorozatot, melynek 2023 nyarán megjelenő részletei a konferenciára meghívott felsőoktatási szakemberek gondolataiból adnak körképet mintegy reflektálva a felsőoktatás-pedagógiai fejlesztőmunkára.
Kulturális programajánló: Art Brut kiállítás&vásár - A Moravcsik Alapítvány tárlata pszichiátriai betegséggel élő művészek alkotásaiból az ELTE PPK-án 2023. október 19-27. között. Az egy héten át megtekinthető kiállításra a galéria képeiből válogattunk. Az alkotások meg is vásárolhatóak, ezzel is támogatva az Alapítvány munkáját és törekvéseit.
9:00 Megnyitó
9:15-10:15 Plenáris előadás
What can we collectively learn from the research on student learning?
Lynn McAlpine, Honorary Research Fellow, University of Oxford (UK), Emerita Professor, McGill University (CA)
10:15-10:30 Kávészünet
10:30-12:00 Szimpóziumok
A pályaszocializációs gyakorlatok kapcsán kialakuló együttműködés a tanárképzésben (210. terem) |
A reflexió szerepe a felsőoktatás-módszertani fejlesztésekben (211. terem) |
Szervező: Rapos Nóra (ELTE) |
Szervező: Dósa Kata (BCE) - Dringó-Horváth Ida (KRE) |
K. Nagy Emese (ME) A Miskolci Egyetem gyakorlatorientált tanárképzése |
Dósa Kata, Folmeg Márta, Tóth Katalin (BGE): Két legyet egy csapásra – tanulássegítés és kurzusfejlesztés félévközi hallgatói visszajelzések segítségével |
Chrappán Magdolna (DE): A Debreceni Egyetem pályaszocializációs gyakorlatának megfontolásai és az együttműködés keretei |
Tóth-Mózer Szilvia, Lénárt Krisztina, Visnovitz Ferenc (ELTE): Színek és évek: Az oktató mint kurzusdesigner - oktatói és oktatásfejlesztői reflexiók |
Arató Ferenc, Híves-Varga Aranka (PTE): Pályaszocializációs gyakorlatok a PTE új tanárképzési programjában |
Dringó-Horváth Ida, T. Nagy Judit (KRE): Oktatásinformatikai képzések a KRE-n – Trendek és összefüggések |
Rapos Nóra, Lénárd Sándor, Czető Krisztina, Tókos Katalin (ELTE): A pályaszocializációs gyakorlatok rendszere az ELTÉ-n |
Balogh Edit, Chodelkáné Babócsy Ildikó, Krajcsovicz Ágnes, Magócs Éva Ildikó, Nagy Márió Tibor, Racsko Réka (OH): Induljunk ki az eredményekből! - A tanulói hatékonyság növelésének eszközei |
12:00-13:30 Szekcióprogramok I.
Disciplinary approaches in teaching and learning in HE210. terem |
Diszciplináris jógyakorlatok
208. terem |
Hallgatói kompetenciák fejlesztése211. terem |
Oktatói munka professzionalizációja és támogatása213. terem |
Szekció 1. Medgyes Péter |
Szekció 2. Kopp Erika |
Szekció 3. Horváth László |
Szekció 4. Halász Gábor |
Anthea Moravánszky (SZTE): Evolution Process towards a Flipped Classroom Approach: A Case Study of an Engineering Moduléi in Higher Education |
Füzesi István, Szalay Luca (NKE): Tanárok és hallgatók véleménye a kémiai kísérleteket terveztető feladatlapokról |
Fajt Balázs, P. Márkus Katalin, Bánhegyi Mátyás (BGE): A nyelvtanulási motiváció és a szótárhasználat néhány összefüggése |
Káplár-Kodácsy Kinga (ELTE): A mentori támogatás továbbgyűrűző hatásai a felsőoktatában: erőforrásnövelés és munkaerőmegtartás pedagógiai módszerekkel |
Juhász-Dóra Katalin (BGE): Training and practice in hotel management education: Lessons learned from a Virtual Exchange Project |
Csizér Kata, Albert Ágnes (ELTE): Kitartás és érdeklődés a nyelvtaulásban: A grit jelenség vizsgálata Magyarországon angolszakos egyetemisták körében |
Vinczéné Fekete Lídia (BCE): Személyes és tanulási készségek – az angol nyelvű tréningek tapasztalatai |
Folmeg Márta, Fekete Imre, Mészárosné Kóris Rita (BGE): Egyetemi oktatók fejlesztési szükségletei az angol nyelvű oktatásra való átállással összefüggésben |
Szamosi Barna, DiFiore-Czipczer Rita (EKE): Project-based training in language teacher education |
Schultz Éva, Asztalos Réka, Nagy Adrienne, Pál Ágnes, Petykó Csilla (BGE): Hatásos történetek - digitális történetmesélés módszer alkalmazásának tapasztalatai a felsőoktatásban |
Csillik Olga, Daruka Magdolna, Perényi Andrea (BCE): Gólyakeltető – a soft skill fejlesztés első lépései |
Frányó Zsófia (BGE-ELTE): Oktatói célok, küldetések és a hallgatóközpontú oktatás összefüggései |
Simon Krisztián (PTE): The need for practicality and flexibility: A longitudinal study involving pre-service English teachers |
Valentné Dr. Albert Éva Mária (SE): Innovatív projektek és azok hasznosulása a természettudományos tárgyak oktatásában (Lapbook és Geomatech) |
Patakiné Bősze Júlia, Kovács Rita Ilona (ELTE): Egyetemistáknál is fejlesztendő: időmenedzsment és életmód |
Kocsis Zsófia, Hrabéczi Anett (DE): Felsőoktatás-pedagógiai kihívások és az oktatói jóllét összefüggései egy kvalitatív kutatás tükrében |
Csontos Tamás, Csontosné Buzás Zsuzsa, Maródi Ágnes, Tóth Alisa (KRE): Investigating the Development of Teacher Candidate’s Research Competency |
Zöldy Máté (BME): A Járműmérnök képzés kompetencia alapú fejlesztése |
Szabó Dóra (DE): Egyetemista hallgatók információszerzési szokásai |
Kövecsesné Gősi Viktória (SZE): Felsőoktatás-pedagógiai műhelymunkák a Széchenyi István Egyetemen |
13:30-14:30 Kávészünet
14:30-16:00 Szekcióprogramok II.
International perspectives on teaching and learning210. terem
|
Mentorálás, mentori munka208. terem |
Hallgatói élmény és életút211. terem |
Digitalizáció, mesterséges intelligencia213. terem |
Szekció 5. Nguyen Luu Lan Anh |
Szekció 6. Káplár-Kodácsy Kinga |
Szekció 7. Stéger Csilla |
Szekció 8. Rónay Zoltán |
Natia Bendeliani (ELTE): Constructing the model of conceptions of teaching problem solving in higher education institution |
Biró Éva, Korpics Márta Katalin (NKE): Lorántffy Zsuzsanna Mentorprogram - a társadalmi felelősségvállalás egyedi formája a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen |
Vizdák Károly, Ásványi Katalin (BCE): Hallgatói életúttervezés a Corvinuson - vedd kezedbe a jövődet Te is! |
Molnár Tamás (DE): Mesterséges intelligencia és ChatGPT használata az oktatásban |
Bernhardt Renáta, Furcsa Laura (EKE-BGE): Lessons from a metaphor study on rethinking student feedback |
Korpics Márta Katalin, Bajnok Andrea, Kriskó Edina (NKE): Komplex mentori program a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen |
Di Blasio Barbara, Szigeti Mónika Veronika (PTE): A hallgatói kiégés és a sikeres pályaszocializáció összefüggései |
Pitlik László, Sipos Péter, ifj. Pitlik László (KJE): 2DM-alapú oktatásmódszertani kísérletek |
Beste Yildirim (ELTE): Academic Development Systems in Turkish Universities |
Mrázik Julianna (PTE): Kezdő szakértők és szakértő kezdők. A szakértő is volt kezdő. |
Lukács András (BGE): SH-s hallgatók érdeklődése a magyar kultúra iránt |
Pitlik László, Rácz Lívia, ifj. Pitlik László (KJE): ChatGPT-alapú neveléstudományi / oktatásmódszertani kísérletek (esettanulmány-részletek) |
Nazgul Sulaimanova, Csereklye Erzsébet, Gordon-Győri János (ELTE): Narratives of challenge and resilience: internationalization of doctoral schools of education |
|
Pitlik László, Váradi Dániel, ifj. Pitlik László (KJE): Mesterséges intelligencia-alapú oktatásmódszertani kísérletek (esettanulmány-részletek) |
|
Németh Balázs (PTE): Digital Tools for Professional Development: Roles of HEIs in Raising Competences of Teachers Developing Basic Skills of Adult Learners
|
|
|
|
|
|
16:00-16:15 Kávészünet
16:15-17:45 Szekcióprogramok III.
Oktatásszervezés hagyomáyos kereteken innen és túl213. terem |
Az egyetem társadalmi kapcsolatai211. terem |
Szakmai szocializáció208. terem |
Pedagógusok, pedagógusképzés210. terem |
Szekció 9. Hunyady György |
Szekció 10. Fábri György |
Szekció 11. Kraiciné Szokoly Mária |
Szekció 12. Podráczky Judit |
Kispál-Podrácz Gyöngyi, Csehné Papp Imola (ELTE): A nem formális tanulás eszközeinek lehetőségei és hatékonysága a felsőoktatásban |
Horváth Orsolya (Századvég): Innovációs központok a felsőoktatás szolgálatában |
Benedek András (BME): Szakképzés-pedagógiai kutatások a modellváltás évtizedében |
Gyarmathy Éva, Pap Judit; Szabó Zénó; Turmezei Mónika (AVKF): Módszertan és annak átadási útjai a pedagógusképzésben – A megismerő-fejlesztő tanulási környezetet támogató módszertani műhely |
Kálmán Orsolya (ELTE), Kovács István Vilmos (ELTE), Kozma Borbála (SOTE-ELTE): Felsőoktatás-pedagógiáról projekt alapú tanulással |
Kozma Tamás (DE): A város és egyeteme |
Kovács Zsuzsa, Pongor-Juhász Orsolya, Szulovszky Mária (ELTE): A felsőoktatás szerepe a folyamatos szakmai fejlődés támogatásában – az elmélet-gyakorlat integráció lehetőségei |
Serfőző Mónika, Sándor Mónika (ELTE): Kihívások a koragyermekkori pedagógusjelöltek képzésében a köznevelés válsághelyzetében |
Bacsa-Bán Anetta, Cserné Adermann Gizella (DUE): Hogyan szervezzük a tanulási folyamatokat? -Jó gyakorlatok a pozitív pedagógia alkalmazására a felsőoktatás két különböző populációjában |
Polyák Gábor (ELTE): Közéleti kérdések az egyetemi oktatásban |
Fazekas Ágnes (ELTE): Szakmai kompetenciák erősítése eltérő munkaterületeken |
Birta-Székely Noémi (BBTE) A szakmai önismeret és a mentális egészség összefüggései gyakorló pedagógusok és tanárszakos hallgatók körében |
Csehné Papp Imola (ELTE): Empirikus eredmények a hallgatók oktatási formákkal kapcsolatos attitűdjéről a társadalomtudományi tantárgyak esetében |
Kocsis Zsófia (DE): A felsőoktatási hallgatók kompetenciáinak vizsgálata és az egyetem munkaerőpiacra való felkészítő szerepének vizsgálata |
Juhász Erika (DE): Szak- és szakmafejlesztés a közművelődésben |
Szállassy Noémi, Erős Nándor (BBTE): A romániai pedagógusok véleménye a gyermekek szexuális fejlődéséről és neveléséről |
Márföldi Anna, Petzné Tóth Szilvia, Nagy Zsolt (SZE): Az informális tanulás-tanítás digitális lehetőségei a tanári- és műszaki képzésekben |
Kovács Zsuzsa, Gulyás Barnabás, Schiller Emese, Dorner Helga (ELTE): A felsőoktatás szerepe az aktív idősödés támogatásában – egy műhelyprogram tanulságai |
|